Catatan 196

Bengap…..

Tetiba sewaktu selepas mengetip waktu keluar dari pejabat terdengar seseorang bersuara…

“muka manis belakang masam…!”

lebih kurang begitulah frasa yang aku dengari. Aku toleh kanan kiri. Sah memang kami berdua sahaja.

Haa…ini mesti kes tak puas hati dalam mesyuarat semalam. Memang sehari sebelumnya lepas mesyuarat terus balik mengejar waktu dan pagi keesokannya itu baru bersua bekerja semula.

Tak apa, akan aku basuh semula dalam mesyuarat berikutnya nanti.

Kes lain….

Dalam aku sedikit kelam kabut kerana membuat aktiviti pagi ini, aku bingung seketika melepaskan awal.

Akak aku menegur. Tetapi lepas itu mengingatkan tak apa, jangan kecoh-kecoh. Iyer aku memang terlupa dan tersilap. Namun akak aku mencadangkan memanggil semula yang terlepas tadi.

Aku segera keluar mencari. Ahh…sudah. -Vkvkv- ada disitu plak. Aku membatalkan niatku. Lalu aku kembali semula bercerita mengadu kepada akak aku membereskan kerja-kerja aku yang perlu diselesaikan segera sebelum mengetip kad perakam waktu untuk pulang.

“Mengada-ngada ler kau ni Z**….!”, akak aku bersuara.

Nak wat camana… nanti aku tak boleh tidur malam.

Leave a Reply

