Catatan 193

Aku bukan nak cari salah orang. Jauh sekali aku nak kata orang itu orang ini buat kerja atau tidak kerja. Yang penting, jangan orang lain salahkan aku yang tak buat kerja. Dan kalu boleh janganlah saling menyalahkan menuding jari antara satu sama lin tak buat kerja. Itu intipati aku membuat mesyuarat pada petang tadi.

Alhamdulillah. Namun, di hati ini tetiba terdetik sesuatu. Seperti ada yang terkurang di hati ini yang aku rasa. Hmmm… dia tiada. Dia tak dapat masuk mesyuarat sama kerana ada urusan dengan doktor katanya. Ntahlah. Pasti ke tidak alasan yang sampai ke telinga ku tadi.

Namun sempat juga aku mengorek dari akak aku… dijangka sama dengan tarikh hari lahirnya. Hmmm… tahniahler…. 35 tahun untuk yang keempat. Jeles aku rasa. Namun, nak buat macam mana. Dah itu takdirnya.

Hanya kepaMu Ya ALLAH, sentiasa aku bermunajat menyatakan hajat dan rinduku ini. Menyintai tidak semestinya memiliki…itulah pesanan ustazah.

Leave a Reply

