Catatan 179

Dah 6 bulan yer -vkvkv-?

Begitulah kurang lebih soalan yang aku dengar. Dia dah melangkah keluar jauh dari bilik yang aku ada didalamnya tadi. Aku diam sahaja semasa dia berjalan di belakang aku tadi. Saja aku tidak mahu menegur dan mengganggu ketenangan ini. Iyer jer tenang….Hmm, aku memang cuba menenangkan diri. Kerana itu aku tidak mahu melihat wajahnya. Mendengar namanya pun aku dah terdesir di hati. Belum lagi bertentang dan melihatnya.

Namun, gelora hati ini aku tidak mampu menghalang. Dalam aku sibuk hendak mendapatkan tandatangan sahabat-sahabat lain semalam, tetiba bertembung aku ketika hendak keluar dari kelas. Dia betul-betul dihadapan pintu. Maka aku meminta bantuan darinya untuk tugas yang aku dipertanggungjawabkan ketika ini. Dia gembira sahaja. Mungkin sengaja menunggu permintaan aku untuk mendapatkan bantuannya. Dia melakukannya seperti yang aku kehendaki. Alhamdulillah. Begitulah senangnya untuk kami berdua bekerja. Profesional yang aku inginkan. Namun rindu jadinya jika tidak bersua dengannya.

Memulakan tahun ini di bilik pertama kali aku memulakan tugas di hari itu kira-kira 10 tahun lalu dengan dia mula melaporkan diri dengan situasi dirinya ketika ini, membuatkan aku semakin jatuh ‘cinta’ pula. Sejarah seperti berulang-ulang. Walaupun dalam lirik dam melodi berbeza, tetapi masih dalam satu lagu yang yang sama. Iyer….imbas kembali catatan di pautan ini..

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s