Catatan 170

Gelang 8

Seorang kawan mengajak aku berjumpa kenalannya di suatu petang. Tanpa sebarang persoalan, aku bersetuju dengan cadangannya.

Setelah diberi penerangan, aku bersetuju mendapatkannya dari kenalan yang baru pertama kali aku jumpa. Tak ada masalah. Aku bersetuju. Setelah mencuba pertama kali nampak kesannya.

Bertambah rajin. Bersemangat. Tak perlu nak tunggu lama seperti sebelum ini. Harga pun boleh tahan juga. Kawan itu pun baru juga membeli dan memakainya.

Esoknya kawan itu bertanya.

“Hmmm…susah aku nak bukak!!”, aku berseloroh berterus terang.

“Siot ngko…!!”, ujarnya sambil ketawa.

Kawan tadi menambah, kalau aku nak ber****, kena tunggu dua tiga hari lagi.

“Mana. Dah cuti dah….”, aku menjawab.

Kami berdua ketawa kecil. Rakan-rakan lain yang lalu lalang tak faham yang aku bincangkan.

Tentu yang baca catatan ini pun, lagi ler tak faham. Tak apa. Ini catatan sahaja. Yang faham, fahamkan kepada yang tak faham. Yang tak faham, tanya kepada yang dah faham. Faham-faham jerlah!!

OK.

r0vcqey

Leave a Reply

