Catatan 168

Hari ini walau tidak berpeluang menyapanya kerana aku sibuk dengan rutin dan tanggungjawab yang diberi pada program besar tempat aku bekerja, namun sempat juga aku merenung wajahnya pagi tadi. Dia tidak perasan. Mungkin dia mengelak juga. Masa di kelas, aku berlalu di hadapan pintu, dia memerhati tetapi aku tak menyapanya.

Sajer… nak jual mahal. Aku buat-buat tak nampak dia. Heheeheeee….! Walhal sebenarnya aku mula menerawang masa memerhatinya awal pagi. Memang persis sebijik macam buah epal. Iyer… bukan buah epal yang aku nak cerita. Buah epal memang setiap malam aku tak pernah tinggal. Kekadang makan cam tu. Kekadang buat jus. Kekadang aku pegang jer sampai pagi! Tetapi dia sebijik macam buah epal. Iyer, sebijik persis macam cinta pertamaku.

Sukarnya aku nak melupakan kenangan lalu..! Terima kasih epal! Oppss…epal plak!! Terima kasih sahabatku…! Tak pasal2 awak istimewa di hati ini! Terima kasih Sahabat Istimewaku!! Terima kasih Sayang!!

terima-kasih-jpg1

Tetiba aku rindu pada kenangan lalu. Kenangan yang menjadi sumber inspirasi impian hidupku.

Mungkin orang kata, aku hidup penuh kenangan. Tetapi, kenangan aku begitu berharga dalam hidup ini. Ianya menjadi penanda aras dalam impian hidup yang ingin dicapai. Sesungguhnya hari ini adalah kenyataan, hari esok adalah impian dan semalam adalah kenangan. Pandanglah hari esok penuh dengan harapan yang menjadikan semalam sebagai iktibar dan panduan.

Aku tidak memandang semalam sebagai penyesalan. Namun kenangan semalam membuat diri ini sentiasa sedar akan perancangan hambaNYA yang sentiasa perlu mengabdi kepada perancangan Pencipta yang menentukan.

Teringat madah akak aku…menyintai tidak mesti memiliki.. ntah macam mana ntah…sambungannya. Ada masa nanti, aku murnikan lagi madah yang diingatkan untuk adiknya ini. Hai…dialah akak aku di laman ini. Terima kasih kakakku. Ntah bila nak kenalkan dengan anak buahnya ni. Heheeheee…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s