Catatan 161

Cuti 3 hari, walaupun rehat sepenuhnya…tetapi seperti tidak lengkap aku rasakan jika tidak mengenang seseorang. Pastinya koleksi dalam folder sesekali aku buka untuk mengubat hati ini. Catatan rasa hari ini, esok dan semalam serta kesinambungannya ini sesekali aku selak kembali untuk mencari semangat pada impian dan perjalanan akan datang.

Biarlah orang lain kata apa, namun selagi aku menjaga tertib langkah ini walaupun kekadang tersandung, cepat-cepat aku mengimbangi diri agar tidak tersungkur. Aku tidak berjalan tempang. Cuma langkah ini tidak seragam. Kekadang besar, dan adakalanya kecil. Bukan mudah. Namun impian hidup ini besar. Impian yang rasanya sudah banyak tercicir dengan masa dan keadaan.

Aku tidak menyalahkan takdir. Kekadang rasa kecewa, putus asa dan gelisah terhadap usia yang semakin hampir. Hanya padaNYA aku panjatkan syukur, walaupun ada rasa seperti kehilangan, banyak lagi peluang dan sokongan yang boleh digapai. Harap tiada sesiapa yang terguris, dalam impian aku mencari sesuatu yang belum tercapai.

Sesetengah orang mungkin senang. Tetapi rezeki orang tak sama kan !(?). Mungkin orang lain tak ada apa yang aku ada. Begitu juga orang lain ada apa yang aku tak ada lagi. Cantiknya. Indahnya ciptaan Tuhan. Pastinya, aku sentiasa panjatkan impianku ini agar tercapai jua.

Kalau tidak tercapai di sini, InsyaAllah akan ada bahagiannya di sana. Hanya kepadaMu Ya ALLAH aku bermohon.

 

Leave a Reply

