Catatan 159

Hari ini seperti biasa rutin pergi ke pasar berbelanja untuk seminggu. Bekalan & keperluan aku cari untuk memudahkan mengurus kewangan selain mengisi masa terluang. Satu perkara yang tak tinggal ialah membeli akhbar. Orang kata zaman internet, orang tak perlu surat khabar, tetapi aku masih perlu.

Tajuk utama dalam akhbar tabloid yang aku beli amat menarik minat aku hari ini.

Ia seperti dua hari lalu dalam catatan aku. Tetapi kali ini lebih hebat rasanya. Cukup korum. REZEKI MADU EMPAT. Hebat. Duduk satu rumah lagi yang disambung-sambung. Anaknya 20 lebih… subhanallah. Dah ada 3 cucu.

Aku masih merenung untuk step seterusnya, lelaki ni dah cukup korum. Heheeheeee… apapun rezeki orang tak sama. Walaupun penternak ayam, namun beliau tinggal dengan empat isteri dan 24 anaknya dalam satu bumbung dalam keadaan aman damai, tanpa ada perselisihan dan bermasam muka. Apa yerk rasanya….

Tentu akak aku setuju benar tentang rahsia yang aku cerita minggu lalu. Agaknyalah. Bukan apa, lagi senang nak apply, because belum kering. Hehehee….!. Tetapi, yang pasti aku mendapat ‘tauliah’ apa yang aku ceritakan kat akak aku tu dari orang lain. Bukan dari dia.

Apapun, aku rasa akak aku tak berminat dengan topik catatan kali ini. Tapi adik akak ni nak cuba celup sana..celup sini… Tolong doakan yer akak…

 

Leave a Reply

