Catatan 154

Ngko duduk sini ler ada kerusi….!

Tetiba aku terpaksa mendengar khutbah plak pagi-pagi ini selepas sunat dhuha. Kalau tak silap, solat sunat yang ada khutbah selain hari raya, ialah solat sunat gerhana. Kalau yang lepas-lepas, kebiasaanya perkongsian ilmu biasa dan rahsia kedewasaan sahaja. Kali ini, seperti seolah-olah disoal siasat dan dikorek rahsia cinta aku yang gila-gila ni…

Hai….! Tak apalah… sekurangnya aku sedia mendengar intipati yang hendak disampaikan. Tetapi jawapan akhir aku…..Tak Boleh!!!..  Haaa…degilnya adik akak ni kan!!(?)

Teringat aku pada perumpaan seorang motivator semasa aku belajar dulu. Ada tiga jenis tusukan tongkat. Satu tongkat ditusuk dari kanan terus tembus ke kiri! Ok, situasi kedua….tongkat ditusuk tetapi melantun keluar balik….! Nak masuk pun susah sangat! Lepas tu melantun plak tu! Kalau ditusuk dari kanan, tak boleh tembus tapi melantun dari kanan balik! Kalau ditusuk dari kiri pun sama…., tak boleh tembus tapi automatik terus melantun keluar dari kiri juga. Dan, situasi ketiga…..tongkat ditusuk, senang jer! Smooth jer masuk…. lepas tu berhenti. Hmmm…. seronoknya rasa dikemut. Srrrr…srrr…gitu! Tersimpan elok! So, yang mana sesuai dengan situasi ku tadi. Cer….teka….cer teka!!!

Dalam mengharungi detik waktu selepas aku memujuknya lewat minggu lalu, hari ini aku terus mencari -vkvkv- , di mana dia berada. Hmmm… sajer… rindulah! Aku cuba bertanya dan berborak dengannya. Hmmm…berbaju T-shirt kuning, cantik dia aku pandang! Hai… kenapalah….! Tapi, tak boleh tengok wajahnya lama-lama. Sekejap jer… pastu tengok lain. Pastu kalau nak tenung dia pun jangan sampai lama bertentangan mata. Tak boleh. Tapi, walau tak boleh, aku cuba nak tenung dia jugak. Takut tak tenung nanti dia merajuk lagi nanti. Dah kena pukul…! Opppsss…tersasul… dah kena pujuk dia lagi nanti. Heheeeheeee…

Lepas itu, selang beberapa ketika, aku mencari dia lagi, meminta tolong untuk aktiviti esok! Saja jer… nak merapatkan lagi ukhwah yang terjalin. Sempat merenung wajahnya lama sikit. Menerawang aku ke langit biru….KALAULAH DIA….(dot dot dot), dah lama sy nak minta tlg akak…(dot dot dot)….. Hehehe…

Jangan mare….

Leave a Reply

