Catatan 152

“Z**…. ngko ikut jer apa yang aku arahkan….. ” pagi-pagi lagi bos berbisik perlahan apabila berselisih.

“Ok-ok….!”, balasku ringkas!

“Aku tengok asyik ngko jer yang buat kerja…. sesekali biar yang lain buat!”, sambungnya.

Ntahlah. Aku buat kerja ikhlas. Aku seronok buat kerja. Dula masa kat swasta, lagi tiga kali ganda aku ngadap kerja macam ni. Maksudnya dari segi beban tugas. Sekarang ni, walaupun banyak, tetapi tak setanding lagi dengan beban tugas yang aku buat semasa di sektor swasta.

Pagi-pagi lagi, aku dah kelam kabut mencari barang yang ‘hilang’. Tak tahu mana aku letak semalam. Tengah-tengah mencari, ditambah lagi ada lagi satu barang yang ‘hilang’. Hai… bertambah-tambah. Dah ler semalam terlupa hari. Sebelum tu dah terlupa hari, pastu terlupa hari, sampai setengah hari aku terlupa hari.

Tapi tak apa. Dalam mencari barang ‘hilang’ dan terlupa hari, aku masih ada akak, sahabat dan kawan-kawan. Paling seronok, tentunya sahabat istimewaku dah semakin ok dengan aku sekarang. Agaknyalah!! Aku pun belum sembang dengannya. Tak nak aku nak menyibuk-nyibuk sangat. Cuma pagi-pagi ada juga dia tersenyum melihat aku mengurus budak. Tapi aku tak perasan, aku senyum dengannya ke tak! Tak ada cermin…jadi tak nampak…. hahaahaa…

Kata orang…. susah nak tengok aku ni senyum… Tak tahulah! Nanti nak senyum tak tentu pasal, jadi lain plak. Tapi tak senyum, jadi macam buah hatiku yang merajuk. Dah kena pukul plak! Oppss…pukul plak….bukan….kena pujuk….

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s