Catatan 151

Z**….. dia meng**d***!.. akak aku berbisik dengan aku. Hai, sakitnya hati ini bila dikhabarkan demikian, Aku tak nak ambil tahu. Aku tak nak dengar berita itu. Tak naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkk!!! Haa kau!!

Ntahlah. Hari ini rasa kenyang jer… Heheeheee….! Pagi-pagi lagi sebelum masuk ke dalam kelas, sebelum perhimpunan pagi, dia memerhatikan aku dari jauh. Ntah kenapa, dia duduk di tengah dewan, sambil memandang aku berjalan di kaki lima. Aku selamba sahaja.

Masuk ke dalam kelas, memberi salam buatnya secara langsung dia menjawabnya. Tetapi buat permulaan, lidah aku kelu, sebak dan sukar untuk berkata-kata. Hmmm…, suaraku sloww sahaja…. perlahan sangat. Dia tanya tentang program yang bakal akan dilaksanakan, tetapi aku menjawabnya secara perlahan-lahan menyusun bicara buatnya.

Dia gembira sekali aku perhatikan. Manisnya bakal isteriku…. ia, sweeeet sangat….! hmmm meminjam istilah akak aku… heheeheeee…

Seronoknya, kalau dia jadi isteriku!! Aku bersuara didalam hati bila memandang dia yang duduk bertentangan. Tetapi aku tak berani memandang lama wajahnya. Memang….nanti aku tak boleh tidur malam. Dia gembira sekali, apabila diajak berbincang. Malah begitu selesa apabila aku meminta tolong darinya. Lepas itu, dia memanggil aku apabila ada hal penting. Kan bagus macam tu..(ini ayat akak aku!). Agaknyalah….

Dah lama -vkvkv- tak seramah hari ini. Memang!! Dulu dia yang mengelak-ngelak, apalagi aku pun sama, tetapi berkat nasihat ustazah, mudah-mudahan hubungan kami semakin erat.

Ehem…eheeeem!!

Selepas mesyuarat, aku masuk ke kelas semula mengambil peluang untuk menanyakan hal penting yang timbul semasa mesyuarat. Sempat aku memerhati seri wajahnya…. Subhanallah. Seronoknya kalau dia isteriku….aku mengelamun jauh lagi…melihat dia duduk bersama kakak dan abang…. bila yer akan ada adik dan adik dan adik bersamaku pula. Semakin jauhhh aku mengelamun. Mudah-mudahan impian jadi kenyataan….

Dah dah dah….. kerana tu aku tak boleh tengok muka dia…! Tak boleh!!!

Leave a Reply

