Catatan 135

Walaupun mulanya tenang…tetiba jauh di sudut hati, aku menjadi geram dan sedikit kecewa seketika. Walaupun tidak berapa mengejutkan kerana aku dapat tahu dari bisik-bisik yang aku dengar darinya minggu lalu. Dia perasan apabila menoleh aku ada lalu dibelakangnya. Dia menjeling sahaja. Aku buat-buat tak dengar. Aku anggap ia hanya bualan kosong. Setelah dikhabarkan tadi, jauh di sudut hati masih belum dapat menerima. Mudah-mudahan tak jadi kenyataan. Harap saja. Bukan aku yang menjadikan.

Dari sudut lain, aku teringin benar mengira bila anggaran mereka bersama. Oooo…mereka yang berseronok-seronok aku plak yang teringin benar.

.

edited

.

Bukan aku tak pernah mengira. Beberapa bulan lalu, aku seperti dipaksa plak mengira.

.

edited

.

Hmmm…. tak kan tak tahu dia last ‘cooti’…!

.

edited

.

Opps.. cukup-cukup. Biar -vkvkv- sahaja yang aku tergila-gilakan… Kan dia pelanduk dua serupa. Hehehee….

Berbicara lanjut tentang perkhabaran -vkvkv- yang meng**d**** tanpa aku rela (Hehehee…. jangan marah yer akak!!), diberitakan ada sedikit permasalahan kecil. Moga dia sihat dan tidak serius masalah yang dihadapi. Aku doakan dia bahagia sentiasa disamping anak-anak dan keluarga. Akak aku memberi isyarat mengajak berbicara lanjut di ruangan terasing yang kurang difahami oleh orang lain.

Sambil menerangkan situasi -vkvkv- kepadaku, aku ceritakan statistik catatan ini kepadanya. Semakin popular catatan ini. Risau…….! Kerana geram dengan berita itu, aku katakan nak mencatat lagi dengan selingan gambar video pelayaran sofa serta video susunan buah pisang dan betik yang bergegar seiringan semasa sedang belayar. Seronok dan asyik pergerakannya.

Terkejut dia…..! Hilang idea seketika. Sori yer kak…. sajer mencari idea!

Itulah, telah aku nyatakan…., dulu aku lurus bendul!. Semasa belajar….banyak pengalaman belajar bersama rakan-rakan membuat projek sarjana muda secara berkumpulan. Hampir satu semester belajar sama di rumah sewa rakan bukan Muslim. Kawan aku mengajak belajar di rumah itu bukan sahaja untuk projek sarjana muda tetapi melihat projek ahli rumah di rumah sewa. Hmmm….macam-macam. Tapi masa tu, aku lurus bendul. Biasa saja. Tak ada apa. Agaknya, kalau aku tak lurus bendul, aku tak jadi engineer lepas tu.

Baca pautan ini tentang impian dan harapan…. juga tentang mengira jgak

https://mkmutiarakencana.wordpress.com/2014/07/16/terimbau-kenangan-lalu-vol-90-2/

Ini sebahagian catatannya…

.

.

.

Sehari sebelum itu, berceloteh aku dengan sahabatnya tentang zuriat. Aku terkenang pasal seorang kawan orang umah yang baru berkahwin selang beberapa bulan dah ada zuriat. Apapun aku tak cemburu itu.

.

edited

.

.

.

Leave a Reply

