Catatan 125

Menghampiri ulang tahun kemerdekaan negara, suasana dan lagu patriotik semakin kuat dirasa. Namun bagi diri ini, aura -vkvkv- masih mengatasi semangat itu. Dalam saya melayan anak murid, tetiba dia hadir berjalan dari kejauhan menuju ke tempat murid berkumpul. Tetiba perasaan aku seakan terganggu bila dia sama-sama berkumpul melayan murid.

Aku berusaha untuk profesional, tetapi kekadang aku gagal juga. Tinggal minggu ni sahaja -vkvkv- boleh mengelak-ngelak daripada berurusan dengan aku. Minggu depan dah September, aku dah terpaksa berurusan dengannya.

Elehh…terpaksa konon. Bukan ‘terpaksa’ tetapi ‘suka’….! Iyer ker?? Apa yer istilah yang sesuai. Tapi memanglah aku menantikan dia. Harap aku dapat fokus pada tanggungjawab yang diamanahkan.

Aku meluahkan apa yang aku rasa… Mungkin orang lain macam seronok, tapi aku lebih fokus dan tertarik pada gerak geri -vkvkv-… Tak perlu berhias letak bunga atau selempang bendera atau macam-macam. Dia sentiasa manis di mata dan hati ini…. Berblaus hijau berbintik-bintik ia sentiasa mencuri mataku untuk memperhatikannya. Ntahlah….suka-suka pun sekurang-kurangnya sentiasa di depan mata! Nasib baiklah akakku faham…

Terima kasih akak…..

abhmata1b

Hmmm…. Santai sungguh catatan ini… tetapi permulaan baik seperti mana hari-hari lalu…

Leave a Reply

