Catatan 124

Agaknya apa kata ustazah yerk tentang tulisan nakal aku dalam catatan sebelum ini!(?).

Malu pun ada aku dengannya. Tapi malu tu selayaknya di hadapan Allah. Kerana tak tahu malu (sebut:berdosa) itulah kita ini terus lagha dan lagha di muka bumi ciptaan-NYA ini.

Diam-diam Z** ni nak kena!

Itulah agaknya reaksi ustazah dalam hati. Hmmm…. berteka-teki plak aku tentang ustazah! Maafkan saya ustazah.

Aku dulu lurus bendul. Iyer je…! Naper….tak percaya ka!!? Ada masa sampailah catatan aku lagi tentang lurus bendul ni….yang lurus bendul kategori 18sx pun ada… (hmm…nakal lagi).

Lurusnya bendul itu. Hmmmm….. Salah kan? Dah namanya bendul, mana lurus!(?)

Ntah kenapa…jadi lurus bendul. Bendul kan tak rata. Macam jalan, tetiba ada bendul…. dah tentu jalan tu tak rata, kan!?

Tapi itu….yang kat jalan bukan namanya bonggol ker? Iyer….bonggol baru betul!

Ada lagi….bonggol tu bukan yang ada di belakang unta tu ker!!???

Dahlah….jangan pening-pening.

Bonggol. Unta. Jalan. Lurus. Bendul……istilah tu nanti aku tanya kat kawan tu yang pakar sikit daripada aku. Tapi bukan ustazah ler! Ustazah bukan tahu pun….bonggol bonggol ni…! Bonggol bonggol lain dia tahu kot! Lagi ler kalau bonggol bonggol tu malam-malam sikit! Heheeheee…! Lagi satu bendul… mungkin lagi tahu kot.. cuma kadang-kadang tak sedar jer… Maklumlah di hujung yang lurus tu ada bendul… hmm.. berbonggol! Konfem dia tahu kot! Tapi kalau aku tanya pasal mandi wajib berapa rekaat tu mungkin dia lebih tahu kot!

Hmm…sila baca lagi sekali ayat terakhir sebelum ni…..tentu ustazah pun pening!

Sajer je aku tak nak delete…. idea catatan ini aku tulis spontan. Hmmm….sila baca tulis tu (maksudnya; taip yer)…

Kebiasaannya aku menulis itu spontan. Kalau nak edit tu kalau perlu, kemudian…. Itulah namanya penulis kan!!(?). Sebut-sebut pasal penulis ni…aku minat kat penulis berbakat..Faisal Tehrani….! Iya mungkin aku boleh juga aku jadikan idola sejak zaman mahasiswa dulu….! Mungkin umurnya baya baya aku. Sebelum tu.. aku biasa juga baca hasil karya Shahnon Ahmad….Baha Zain…A Samad Said…dan lain-lain.

Banyak ler… yang aku sendiri pun dah lupa. Tetapi aku menulis ni suka-suka jer… dulu hobi ler… mulanya datang minat menulis tu dari diari dan matlamat hidup kan! Iyer aku catat matlamat hidup aku. Aku nak jadi kaya… aku nak dapat pangkat 1…. aku nak dapat A dalam subjek Mate… macam-macam lagilah! Termasuk yang aku catat matlamat hidup aku ialah…. aku nak kahwin dengan ustazah!!

Tentu ustazah ni pun terkejut…..Biar betul **z** ni….! Ni nak kena ni…. heheeheee… Suspens jer…..

Bukan ustazah ni…. tapi pencarian dalam hidup aku sebagai budak mentah tu dulu yang lurus bendul… of course ler yang menjadi watak utama Catatan rasa hari ini, esok dan semalam…!. Dan kini, catatan ini adalah kesinambungan catatan rasa hari ini, esok dan semalam….! Ia adalah ‘Mutiara’ yang aku cari…! So….Bukan ker ustazah yang aku nak cari..! kan…. kan… kannnn!!!

Dialah permata yang kucari… selama ini baru kutemui….tapi ku tak pasti rencana Ilahi…
Apakah dia kan kumiliki…..

………tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

 

untuk -vkvkv- abhmata…..dialah sumber semangat untuk aku terus menulis di catatan ini..

Leave a Reply

