Catatan 122

Ntah naper lain benor catatanku sebelum ini. Topik kapal tetiba melalut lalut plak dah….. Ini gara-gara pindah ler ni. Plak tu, tetiba kawan tadi tu buka cerita yang hubbynya tensen jer ajak main…. tensen jer ajak main….

Biasalah tu kan ustazah. Umor dah 40-an akan jadi 20-an balik. Macam tuler kurang lebih pesanannya. Macam nak terkena jer kat aku…

Kawan tu kata….yang dia memang suka kena main. Seronok katanya. Dulu pernah juga dia kata dia memang nak yang hubbynya tu kuat s**s! Maksudnya dia pun sama dua kali lima….kuat s**s…! Baguslah tu kan halal….satu nikmat syurga yang diturunkan ke bumi ini. Kata orang…. aku pun tak tahu jgek. Mungkin betul. Nak pasti, nanti aku tanya ustazah……

Hmmm…. ustazah lagi. Sejak dia bagi kebenaran watak dia dimasukkan, makin bervariasi plak catatan ku ini. Kalau filem tu, macam pelakon tambahan ler. Tapi yang ini tiada bayaran. Ustazah jangan mintak royalti sudah! Aku tak mampu nak bayar! Tapi mungkin ustazah ada banyak kan….! Hanya ustazah jer yang tahu. Hero dan dua heroinnya tetap sama.

Pernah sekali aku meminta “ilmu”, tanpa sedar dia menurunkan ilmu segalanya tidak sedar akan terjadi kurniaan yang beliau juga tak sedar memperoleh ‘rezeki’ kerana ketidak sedarannya itu.

Ohh…aku pun secara tidak sedar memperoleh “ilmu” dari ketidak sedarannya dia memberi ilmu dari pengalamannya yang tidak sedar itu. Bila dah tersedar baru dia sedar dari kebiasaannya dia yang tidak sedar itu akan mendapat ‘rezeki’ dari ketidak sedarannya itu.

Punya banyak kali tidak sedar daaa……pusing-pusing sedar, tidak sedar, sedar, tidak sedar…..naper tak faham apa yang aku nak sampaikan. Baguslah tak faham. Biar orang lain tak faham. Aku jer yang faham…! Ntah ntah ustazah pun tak sedar apa yang aku nak sampaikan ni.

Bukan apa… dia pun dah dua kali tak sedar mendapat ‘rezeki’ dari ketidak sedarannya. Tapi tak apa, seronok agaknya bila dapat rezeki hasil ketidaksedarannya itu. Dan, dia bertuah kerana dia juga sedar yang umor 20-an akan berulang kembali dalam rutin ketidak sedarannya itu.

Doakan saya yer kak! Suatu hari selepas mengimamkan sunat dhuha…tanpa aku sedar aku sendiri pun tidak sedar seolah-olah ketidaksedarannya aku merakam kisah dan usahaku selama ini. Tapi tak apa. Dialah kakak aku di sini.

Berkongsi pengalaman ketidaksedaran dan mesti ‘rajin’ dari sebelah malam dan diulang semula di awal pagi memberi ‘rezeki’ untuknya. Lantas aku coretkan semula emel untuk catatan semula di sini….



t ksh & minta maaf byk2 dgn ‘pkongsian’ lps memimpin solat dhuha pg td. Hingga waktu blarutan mganggu ms PdP kelas.

InshaAllah…sy akan apply nasihat akak yg sedia kongsi utk sy. Kena “lama” & “rajin” lg….itulah password yg sy dpt dr pkongsian pg td.

Terima kasih sekali lagi yer akak kerana akak seorang yg x lokek ilmu. Dikala sy masih berusaha & dinasihatkan agar lebih “rajin” lagi oleh akak…! Akak juga btuah kerana ada org yg “rajin” utk akak. Hmmm…seronoknya. Btuah badan!

Sentiasa doakan sy yer akak. Sy spt tertekan sbnrnya akak. Buat mcm ni x jd. Buat camtu x jd. Tengok org lain tu, jeles rasanya. Ok… jgn lupa share lg ilmu di dada tu. Sy byk lg perlu tahu & blaja dr akak.

Ohyer…jgn ler “buang-buang” camtu jer. Sayang rasanya….!. Berharga tu! Semai jer ler. Bole bg kat sy bila jd nt. Konfem sy nak kak. Dah tahu bagus benihnya. Benih hibrid gitu….! Kalaulah sy dpt menanam di tanah yg subur. Hari-hari sy bercucuk tanam dan menyemai biji benih. Sesekali jer kalau nak “buang” tu…. Tapi pastikan ia jd baja. Kalau sy akan buang kat bahagian yang berbukit. Pastu diratakan bajanya kat yang berbukit tu. Wouu… oklah, sy dah nak apply nasihat akak ni. Sssssttt…

Lg…satu, jgn lupa ‘booking’ kan utk sy. Tak salah rsnya, arini akak…esok esok jd makcik plak. Hehehehe…..

***-103 1.59am 29 Jun





Tak tahuler akak tu dah baca ke belum emel ni….Sampai sekarang saya tunggu balasannya. Heheheee…..

Leave a Reply

