Catatan 121

Pagi-pagi lagi aku dah dicuit dan dipanggil bos ketika sedang duduk dalam perhimpunan pagi. Lantas aku berseloroh dengan sorang kawan, dah kena isi g tukar plak ker ni….Kami sama-sama ketawa sambil menolak pintu bersemuka dengan ketua.

Kita ini sekapal tetapi macam tak sekapal.

Ahh… sudah! Apa plak kapal kapal ni….Belayar ker….! Karam singh walia ker….musykil jer dengar! Tapi aku biasa jer. Berdebar pun tidak..! Takut pun tidak! Berselisih dengan -vkvkv- lagi berdebar aku…! Lagilah kalau nampak atau berborak dengan -vkvkv-, memang dub dab… dub dab jantung aku…! Kata orang tu apa….Dari mata jatuh ke hati…! Hmmm macam tula…. Masalahnya -vkvkv- dah sentiasa berada di hati ini…. Dia pun dah tahu perasaan aku. Tu yang berderau jer sekarang ni bila nampak dia. Hari ni pun aku mencari-cari dia di mana yer… Hmmm, nampak sedikit pun jadilah… dah terubat rinduku… ihh..iihhh…ihhhh…!. Haaa…tentu tersenyum sorang-sorang bila baca ni…

Tengok jer berdebar… tu lum lagi malam pertama nanti… Hmmm… mungkin dua tiga round aku merawat debaran ini. Ntah-ntah tak tidur… Iyerlah… nak makan buah epal lagi.. Eh…buah epal plak. Bukan buah betik ker!? Yang penting kena ada pisang. Kalau pisang emas, lagilah bertenaga! Kerana itu timbul idea pada pembayang pantun yang semua orang mesti tahu. Cuma tak tahu asal usul nya sahaja.

Pisang emas dibawa belayar; Masak sebijik di atas peti;….(teruskan sendiri…)
Sepertimana dia, aku pun nak gaya buah pisang, buah epal, buah betik yang aku suka…. sampai banjir! Hmm….basah cadar. Amboi…!

Hmmm…bagai irama dan lagu…isi dan kuku…Yang penting seiring dan sejalan! Lebih-lebih lagi kalau ada rengekan desiran ombak dan masing-masing mamai khayal keasyikan sehingga mendesah lembut kepenatan di pelabuhan. Tentunya aku tak nak mempersia-siakan jus yang terhasil. Oiii…sayang! Jus epal lagi…. Itu yang aku suka! [Bukanker dah aku catat -vkvkv- dan -vkvkvk-, mukanya seiras…persis sama sebijik macam buah epal]. Hahaha… Harap-harap menjadi ler. Itu yang aku nak tahu rahsia ustazah. Kalau dah berpengalaman… macam-macam gaya bila belayar! Akan aku catat nanti dalam catatan akan datang….rahsia ustazah…heheeheee…

Tapi rasanya tak perlu kain layar kot. Zaman sekarang ni kan dah ada enjin… berapa kuasa kuda… hmmm…enjin kena jaga! Tu yang dua tiga round! Sekejap aku kat atas dek kemudi… dan, off course aku akan bagi peluang dia juga yang mengawal pelayaran itu. Maklumlah -vkvkv- juga dah berpengalaman. Yang penting pisang emas tu kena jaga kerana hanya sebijik jer yang masak di atas peti. Itu yang best dengan orang yang ada pengalaman ni. Anak-anak dia, jangan kacau yer untuk seminggu yang pertama ni nanti. Ibu awak sedang sibuk mendapatkan adik dengan bapak baharu anak-anaknya ni. Hmmm seronoknya rasa bila pisang tu dikemut! Oppss….dah dah dah…

hqdefault

Hmmm…. tetiba teringat catatan aku kat catatan lalu yang aku bermimpi menye**b**inya…!. Iyer, mimpi aku menye**b**i -vkvkv- pun aku catat! Tetapi dalam draf sahajaler…. Ntah macam mana aku boleh bermimpi bers*****h dengan -vkvkv- ni. Habis satu malam yang panjang aku bersama dengannya. Masa tu memang aku akrab dengan dia. Tu yang sampai termimpi-mimpi tu. Ada permintaan nanti aku linkkan… Tapi atas permintaan jer… Heheeheee…

Tadi, tetiba masa makan waktu rehat tadi, seorang kawan bercerita…
Hai…, S****** ni sejak kena panggil menghadap bos tu, asyik jer bermain dengan aku…! Asyik-asyik main…asyik asyik main! Tensen aku….!! Menjawab aku…kenapa plak nak tensen main….! Main jer laa! Akupun biasa plak main! Main guli…. main perang-perang… main sabun….Opss main sabun plak. Dulu masa dia dalam tempoh bertunang, sempat plak tanya pendapat yang S****** ni kuat s**s ke tidak. Lantas dia menjawab… Bukan tensen kerana main! Main tu sedap! Dia tensen kerana disuruh pindah!

Ohhh…kalau aku suruh pindah main tempat lain…hmmm…sukanya…. walau setakat ni masih dapat dalam Mimpi lagi. Harap-harap mimpiku akan jadi kenyataan.

Iyerlah….kapal…. sekapal…..dua kapal…teringin jgek! Hmmm macam mana yer rasanya jadi nahoda dalam dua kapal. Itu yang kena gilir-gilir…! Tak gitu ustazah!!!

Gatal ler ko ni Z**….

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s