Catatan 117

Permata Yang Dicari

Album : Insan Istimewa
Munsyid : De Hearty
http://liriknasyid.com

 

Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi
Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah iniYa Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

Lagu : Fahmi (o.p. DeHearty Publishing / s.p. NAR Publishing)
Lirik : Nurul Uyun Abdul Aziz (o.p. DeHearty Publishing / s.p. NAR Publishing)

.
.
.
.
.
Kali ini aku sajer mulakan catatan ini dengan lirik PERMATA YANG DICARI. Untuk pautan lagunya sila klik di bawah ini;
Tetapi aku lebih suka pada paparan pautan yang ini. Ia sama sahaja tetapi paparan sedikit berbeza;
Satu dapat TP5 dan satu lagi TP6.
.
.
.
.
Tiada apa lagi yang hendak ditangisi. Ia hanya catatan santai….! Jangan serius sangat. Perjalanan waktu terus berlalu. Ia begitu berharga. Usahlah dipersiakan. Untuk diri ini, biarlah waktu mendatang dirancang dan direncana sebaik mungkin. Biarlah ia berpunca dari anganan dan impian hari ini, tetapi mana tahu ia menjadi kenyataan setelah kita berusaha dengan bersungguh-sungguh. Tetapi usaha dan doa tawakal biarlah seiring.
Masa berlalu hanya pedoman untuk kita mengenang bagi mengisi masa akan datang. Kan ini catatan rasa hari ini, esok dan semalam.
Iyer…catatan ini adalah kesinambungan dari Catatan rasa hari ini, esok dan semalam….
Tetapi tidak semua aku catatkan di sini. Hidup aku penuh rahsia. Sebahagian kecil sahaja aku catatkan rasa itu disini. Ada rasa manis, masam, pahit, tawar, dan lain-lain.
Tetapi bukan bererti aku tidak pernah menangis. Biarlah ia aku catat secara santai. Dulu pun aku mencatat dari impianku dari kecil seakan-akan diari….. Sehinggalah aku failkan segala catatan rasa itu. Tetapi rasanya bukanlah menarik sangat pun, sehingga dulu pernah juga berusaha keinginan untuk membukukan hobi menulis ini dengan syarikat penerbitan.
Terlalu banyak pengalaman rasa ini kalau hendak kurakam kembali dalam ruangan ini, sehingga mimpi tidur pun aku catat…. Tetapi tidaklah semua. Cuma bersama -vkvkv- saja kerana dia seakan semangat untuk aku menulis kembali. Maaflah… kekadang seakan 18SX pun ada…tetapi itulah hidup kan.
Kata ustazah…itu biasa.
Eh…ustazah lagi. Hmmm malam sikit yer…. heheeheee….
Leave a Reply

