Catatan 116

Dia memang sentiasa istimewa di hati ini. Apapun berlaku dia tetap sahabat istimewa. Fullstop. “Aku lempang jgak cikgu ni kang!” tetiba dia bersuara apabila memanggil aku dan aku sengaja menutup mukaku dengan kertas dari menatap wajahnya. Hmmm..manis wajahnya. Hari ini dengan berpakaian jubbah warna seakan maroon merah kecoklatan, aku melihat sekilas dari jauh dia memanggil dan menghampiriku. Aku tak boleh ler tengok wajahnya. Memang tak boleh. Nanti tak boleh tidur malam. Aku memang jatuh hati dengannya. Nasib baiklah …..! Orang lain bole juga aku tengok menatap mukanya.

Aku dulu boleh juga mencuri pandang menatap lama wajahnya, sekarang lagi tak boleh. Dulu dia tak tahu lagi perasaan ini, tetapi sekarang dia dah tahu perasaan aku padanya. Aku terpaksa berterus terang. Ustazah punya pasal ler ni….! Heheeheee…kesian ustazah tak pasal-pasal aku salahkan dia.

Sori ustazah….gurau jer.

Aku sebenarnya akan banyak idea apabila hendak menulis tentang –vkvkv-! Maklumlah dia seperti semangat untuk aku menulis. Tetapi bukan kerana -vkvkv- aku menulis. Hari ini aku nyatakan sekali lagi pada ustazah yang saya memang sentiasa rindu pada dia. Iya…aku sentiasa merindui –vkvkv-! Dialah pengubat rinduku pada kenangan lama. Dialah legasi cinta pertama sama. Aku bahagia melihat -kvkvk- bahagia. Aku bahagia melihat sahabatku bahagia. Iya….aku bahagia melihat sahabat istimewaku bahagia.

Semalam….aku berselisih di paginya sambil aku mengucap salam. Tengaharinya berselisih melihat dia sibuk mengurus anak-anak dan keluarganya tika aku sedang segera pulang. Sebelumnya aku sempat berseloroh…. hahaha… bertembung… bertembung… bertembung…. dan dia hanya ketawa kecil.

Bacalah dulu pautan ini yer…

https://mkmutiarakencana.wordpress.com/2012/10/08/terimbau-kenangan-lalu-vol-6/

ada rezeki nanti saya pautkan ke legasi cinta pertama saya.

Leave a Reply

