Catatan 110

Ketika keluar hendak menuju ke kereta, aku perhatikan ada seseorang yang jarang benar aku lihat. Dua tiga kali juga otak ini mentafsir. Siapa yer?? Berulang kali persoalan bermain di fikiran. Alhamdulillah. Bakal emak bapak mertua rupanya. Hahaahaaa…..memang tak sepadan dengan aku. Aku memang berpendapat sedemikian. Bukan ini saja. Sebelum ni pun sama. Ntahlah kenapa. Cam ada yang tak kena! Biarlah. Bukan aku nak kawin dengan dia pun. Aku cuma syok kat anaknya jer.

Hmmm….boleh lagu tu plak!!?. Aku tahu dia seakan tak seasi denganku. Tetapi, lama-lama serasi kot. Apapun, panjang lagi citernya. Saja aku mengolah. Biar ada thrill…. Kalau tak bosan. Tak ada cabaran. Iya, aku cabar diri ini untuk memilikinya suatu hari nanti.

Dapat pakej tu. Satu…dapat tiga lagi. Dan tentunya, aku amat rindu yang keempat antara kami berdua. Mudah-mudahan jadi kenyataan. Amin.

Sejak kebelakangan ini, aku perhatikan dia nampak berisi. Tetapi hari tu dia menafikan yang aku usik yang dia macam nak cuti tiga bulan. Harap dia jujur. Akulah yang paling cemburu andainya dia cuti tiga bulan. Bukan aku tak suka. Cuma itulah. Harapanku A**** akan menjadi bakal ibu untuk anakku plak.

Leave a comment