Catatan 109

Jangan perasan! Dia memang rajin menolong orang. Bukan ko saja, tetapi orang lain pun dibantunya juga. Tetiba aku mematikan sendiri perasaan yang hadir selama ini. Biar. Aku memang suka mencabar diri sendiri. Kalau betul pun aku tidak kesah. Kalau salah lagilah aku tak kesah. Tetapi seandainya salah, naik sikitlah perasaan ini. Hahahaa…

Hai..macam mak datin! Tetiba tengah memandu nak sampai ke selekoh dengan agak laju nampak dia seolah senyum terpaksa kepadaku dengan orang ***** memberi komen sedemikian. Aku membuat tak tahu saja. Memang aku lihat dia seperti nak menjauhkan diri dengan ku. Biarlah. Bukan aku rugi. Kalau dia melayan aku, pening dibuatnya. Huru-hara dunia ni. Biarlah keadaan seperti macam ini. Aku selesa.

Kan dah banyak kali aku kata…aku bahagia melihat dia bahagia. Aku tahu, dia juga tahu yang aku memang syok kat dia. Kerana itu, aku tak kesah bila dia mengambil tindakan seperti itu. Hari ini, dari kejauhan aku nampak dia berbaju jingga berjalan di kaki lima. Aku bukan sangat nak menyapanya pun. Aku melihat ke tempat dan tujuan lain. Dia seolah-olah melarikan diri. Biarlah. mungkin mengelak. Bisikku. Aku tak kecik hati. Aku lalu dihadapannya pun aku memang tak menegur. Menoleh jauh sekali. Sengaja aku begitu. Aku dengan rutinku. Namun aku percaya, dia akan berurusan lagi. Dah kerap lagu tu. Aku nak mengujinya tika ini. Masing-masing sombong.

Hmm…begitulah, aku ditegur sahabat karibnya tadi. Sombongnya. Sedikitpun tak nak senyum. Tegurnya dari luar, setelah berlalu kemudian memberi komen sedemikian kepadaku. Aku diam sahaja. Dalam hati ini, siapa yang tahu. Aku rindu sangat pada sahabatnya. Aku sedang memendam perasaan. Dan, aku percaya sahabatnya pun sama. Masing-masing sudah ada komitmen sendiri. Macam mana nak diadjustkan. Aku pun tak tahu. Tetapi hati kecilku, tetap juga nak kan dia. Iya, aku tetap memerhatikan mu A****……!! Semoga takdir akan menyebelahiku.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s