Catatan 106

Suatu ketika semasa tengah sibuk-sibuk hendak membuat perancangan aktiviti, aku masuk selamba seorang diri ke dalam kelas yang dah lama aku tak libatkan diri. Relif pun tak, nak mengajar pun tidak. Tapi, kalau tak silap semua murid dalam bilik itu ada, cuma cikgunya sahaja yang tak ada. Mungkin pergi tandas kot (?). Sahaja aku meneka mencari jawapan.

Apapun, bukan kerana hendak berjumpa budak sangat, tetapi pada seseorang yang kebetulan rutinnya disitu. Kerana kebetulan sahabatku yang aku rindu dan istimewa ada di bilik itu. Iya! Aku rindu sangat pada sahabat istimewa ku ini. Aku rindu pada bakal isteriku ini. Hmmm…(jangan ler ketawa yer…senyum boleh….doakan ia makbul takper…dialu-alukan!)

Seronok melayan karenah budak-budak di kelas itu. Hai…tengok gigi dia, ada yang senget! Iya…aku membuka mulut luas mengiakan yang dikatanya. Hahahaa…! Lalu aku pun bercerita kepada sahabat itu yang ada di sisiku.

Iya…itu penyeri tu…! Ulasnya ringkas. Aku kaget seketika. Tetapi buat-buat tak dengar.

Tulah dulu masa kecik-kecik tak nak pergi klinik!

Klinik jauh A****. Duduk kampung. Lainlah ko…duduk dekat bandar. Plak tu keje kat klinik gigi.

Tersenyum dia apabila aku menjawab camtu. Heheheee…dia ketawa kecil.

Berbincang aku mengenai kebolehan sedia ada dan apa yang patut dan sesuai dilakukan untuk menilai murid di kelas program yang setahun dah aku tinggalkan. Lalu dia setuju dan sanggup membantuku. Alhamdulillah. Tak rugi aku bersahabat dengannya. Sahabat yang paling istimewa di hati ini. Kerana itu, aku mengimpikan dia akan menjadi isteriku.

Leave a Reply

