Catatan 104

Alhamdulillah. Segalanya berjalan lancar seperti yang kurancang. Walaupun tidaklah 100persen ikut skrip, tetapi ianya berjaya. Yang penting, sasaran tercapai iaitu aku nak tahu macam mana sokongannya pada program aku walaupun dia tidak kuletak sebagai aktres utama. Memadai disebalik tabir, namun dia memberi sepenuh sokongan pada aktiviti yang aku anjurkan selama ini. Fullstop.

Kesimpulan telah aku perolehi. Syukur tajaan darinya cukup lumayan. Kuih muih dan air minuman yang disediakan tanpa kuminta, tetapi dia beri tak tahu apa tujuannya. Namun, aku harap dia ikhlas.

13 Ogos lalu…aku berhubung melaluinya. Hari ini seusai program, aku menghantar pesanan semasa memandu dalam perjalanan pulang. Topik adalah berkaitan buah yang aku beri beberapa hari yang lalu.

Salam. Maaf mganggu. Buah tu mmg msm ye rasanya? 2-Okt-2014 01:28:28 pm
Sampai ke rumah aku menanti jawapan, tetapi tak terbalas lagi. Mungkin dia tak bawa agaknya telefon yang biasa dia guna ni. Aku sengaja memujuk hati yang mula merajuk berbaur kerinduan terhadapnya.
Tak tahu bila dia balas, selang setengah jam aku lihat handfon, aku tengok ada balasan ringkas…
wslm…aah kit je… 2-Okt-2014 1:51:36 pm.

Pantas aku membalasnya, dengan sebahagian dari teksnya dah tersedia awal sejak tadi…
Yake! Betik tu nak blk ni td sy ambil sepotong kat bekas tp rs cam basi, masam pun ada! Mmg dah mcm tu ke ms mula potong? Nak gtau tp segan lerni. Sori. 2-Okt-2014 02:11:28 pm
tu dh lme kot..tu klu cikgu rse msam basi kot..ni skit je msmnye…2-Okt-2014 02:25:46 pm
Akan aku ganti nanti…bisikku. Tapi bila yer? Realitinya aku sempat juga memerhati dia sepanjang aktiviti tadi. Sempat juga membisikkan kepadanya…aku tengok ko, macam nak cuti jer a****..
Cuti apa?? Sedikit tinggi suaranya.
Cuti tiga bulan…! aku menjawabnya berlapik yang aku yakin dia faham benar, lalu dia seperti memasamkan mukanya seakan tanda menafikan. Apapun buah padanya yang aku rindukan. Moga menjadi kenyataan hendaknya.

Leave a Reply

